Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Menu

Partnerzy Specjalni:



  
Avatar użytkownika
Isildur
Vanilla
MG
Płeć: ---
Korony: 0
Szylingi: 0
Pensy: 0
Strzały / Bełty / Pociski: 0
Posty: 10
Dołączył(a): 11 cze 2017, 10:19
Isildur

Żywotność

Postprzez Isildur » 11 wrz 2017, 16:12

Żywotność, to siły na daną chwilę naszej postaci. Pojęcie bardzo proste. Wykaz dla zrozumienia, jak działa to u naszych postaci:
100% — W pełni zdrowy wulkan energii.
99% — 70% — Jest dobrze.
69% — 50% — Należy zmniejszyć wysiłek. Zdolności fizyczne osłabiają się.
49% — 30% — Lepiej odpocząć. Postać odczuwa silne osłabienie.
29% — 20% — Trzeba niezwłocznie odpocząć, bądź naładować siły w inny sposób — postać czuje się chora, przemęczona. Mogą występować silne zawroty głowy, senność.
19% — 1% — Jest bardzo, bardzo, bardzo źle. Mogą następować omamy, gorączki, zasłabnięcia, itp.
0% — Utrata przytomności.
-1% — -9% — Agonia.
-10% — Śmierć.
  Objawy osłabienia organizmu zależą także od indywidualnych predyspozycji każdej postaci — na przykład słabsi już przy 50% mogą odczuwać zawroty głowy, a silniejszym udzielą się one dopiero przy 20%.
  Żywotność można tracić w wyniku chorób, obrażeń, przemęczenia, przegłodzenia i przez inne formy aktywności, przez które my sami tracimy siły. Za przegłodzenie lub przemęczenie uznaje się tydzień, w którym postać nic nie jadła lub nie wypoczywała, traci wówczas 30% żywotność, liczy się tutaj jednak czas fabularny postaci, nie czas rzeczywisty (tydzień w fabule, a nie tydzień od 1 do 8 stycznia). Odzyskiwanie żywotność następuje poprzez jedzenie i odpoczynek, opatrywanie ran i leczenie urazów nie powoduje regeneracji żywotność, a jedynie zapobiega dalszemu jej ubytkowi. Drobne przekąski dodają 5% żywotności, wszelkie wyroby własne 10%, a porządne dane z jadłodajni 15% Za relaks i odpoczynek dodaje się 10% żywotności, za porządny sen regeneruje się 15% żywotności co godzinę snu. Żywotność odzyskuje się również przy pomocy zaklęć leczniczych lub leczniczych eliksirów, ilość żywotności odzyskiwanej w ten sposób zleży od mocy zaklęcia i jakości oraz mocy danego eliksiru.

Orientacyjna lista utraty energii:
— Drobne skaleczenia, oparzenia, urazy nie wymagające opatrywania — utrata od 1% do 5%.
— Oparzenie i odmrożenie I stopnia: powierzchnia mała — utrata 5%; powierzchnia duża — 10%.
— Oparzenie i odmrożenie II stopnia: powierzchnia mała — utrata 10%; powierzchnia duża — 25%.
— Oparzenie i odmrożenie III stopnia: powierzchnia mała — utrata 35%; powierzchnia duża — 55%.
— Oparzenie i odmrożenie IV stopnia: powierzchnia mała — utrata 40%; powierzchnia duża — 70%.
— Obrażenia od broni — W tym temacie.
— Lekkie urazy wywołane bójką (potłuczenie, poobijanie, siniaki, wybity ząb, złamany nos) — utrata od 5 do 20%.
— Ciężkie pobicie — utrata 60% do 80%.
— Podtopienie, podduszenie, niedotlenienie krótkotrwałe — utrata od 15% do 55%.
— Podtopienie, podduszenie, niedotlenienie długotrwałe — utrata od 40% do 90%.
— Uraz narządów wewnętrznych — utrata 20% za każdy, narząd.
— Złamanie kości — utrata od 20% do 30% za kość (zależy od wielkości kości w ogólnym układzie kostnym).
— Skręcenie/zwichnięcie stawu — utrata od 10% do 20%.
— Naciągnięcie/zerwanie mięśni/ścięgien — utrata od 5% do 25% za każde.
— Postrzelenie — utrata od 30% do 100%.
— Krwawienie — utrata 5% co post.
— Nie opatrzenie ran stosunkowo lekkich — utrata 5% za każdy dzień postaci.
— Nie opatrzenie ran poważnych — utrata 10% za każdy dzień postaci.

  Powyższy wykaz ma charakter orientacyjny, nikt nikogo gonić nie będzie, by żywotność zgadzała się co do 1%, uprasza się jednak o konsekwentne i sumienne stosowanie wyznaczonych norm, przynajmniej tak mniej-więcej.
W przypadku kategorii "od-do ", chyba wiadomo — im cięższy uraz z danej kategorii, tym więcej żywotności postać traci.
  Wykaz jest na bieżąco uzupełniany i rozbudowywany, w razie wątpliwości pytajcie, podsyłajcie własne pomysły.

Zaloguj

cron